Envirogreen - גיוס משקיעים
תכנון מיטבי ביצוע מיטבי רווחיות תפעול הכנסות צמיחה
אתם תסמנו לנו את המטרה - אנחנו נראה לכם את הדרך
על מנת לגייס משקיעים נדרש להבין כיצד משקיעים חושבים ופועלים. ראשית יש צורך לעורר עניין בעסק או במיזם ולהציג את יתרונותיו. משקיעים בדרך כלל לחוצים בזמן ולכן נדרש להעביר להם באופן תמציתי את הרעיון והכדאיות העסקית שבהשקעה בעסק.
שנית יש להראות את רמת הסיכון ולשכך אותה. לכל השקעה היבטים רבים ברמת סיכון המשקיעים ויש לזכור כי משקיע מסתכל בעיקר על הסיכון ואילו הסיכוי לרווח מבחינתו הוא תנאי הכרחי אך לא מספיק.
לכן כאשר מציגים בפני המשקיעים, יש להבין מהם היתרונות והחסרונות מנקודת ראות המשקיע ולא לחשוש מלהציגם. על מנת לשכך את החשש מסיכון, יש להראות למשקיע כי הגוף הדורש את ההשקעה, מנוהל על ידי אנשים מובילים בתחומם ולכן גיוס כוח אדם מתאים עוד לפני ההצגה בפני המשקיעים הוא עניין מהותי.
חברת אינווירוגרין, יודעת לזהות את העסקים המתאימים להצגה בפני המשקיעים, להציג נכון וכמובן לדאוג שההשקעות תצאנה אל הפועל.
למה איתנו?
- מודלים כלכליים – לא רעיונות מופשטים!
- בדיקות אמפיריות לבדיקת המודלים הכלכליים!
- כימות של רמות הסיכון ותחזיות עסקיות מדויקות!
- מסייעים בשטח להגשמת התחזיות!
- יחס אישי וסבלני!
- עובדים עם כל סוגי היועצים! טובת העסק היא מול עינינו!
לסיכום – לקבל ייעוץ עסקי או כלכלי זה חשוב אבל לקבל אותו באופן אפקטיבי וקונסטרוקטיבי זה הכרחי.
אין עסק, יזם או משקיע שיכולים להתעלם מכך ותמיד מומלץ להגיע אלינו. אנחנו הטובים ביותר! נסו ותיווכחו!
השאירו פרטים או התקשרו עכשיו לתיאום פגישת הכוונה והיכרות ללא עלות וללא התחייבות כי אנו בטוחים בהצלחה המשותפת
הקשר שבין מימון למשקיעים
חברות ועסקים שוקלים כיצד לממן את הפעילות העסקית כשבפניהם עומדות מספר אפשרויות:
הלוואה מבנק, גיוס הון ממוסדות פיננסיים אחרים כגון מימון ישיר, קרנות פנסיה וכדומה, גיוס מגורמים פרטיים או עסקים קשורים או עסקים בענף תמורת ריבית תקופתית ו/או גיוס הון עצמי באמצעות משקיעים, לרבות קרנות הון סיכון.
גיוס משקיעים משמעותו הקטנת רמת הסיכון בטווח הקצר בתמורה להקטנת החלק היחסי ו/או השליטה של בעלי המניות הקיימים בכל הנוגע להחלטות שאמורות להתקבל ממועד ההשקעה או על פי מה שסוכם.
איתור משקיעים בענף
רצוי להתחיל בפניה אישית ודיסקרטית לגורמים בענף, כדי למנוע שמועות ורחשים לא רצויים.
גורמים המכירים את הענף, יקבלו החלטות מהר יותר וכן ישקלו רכישת עסקים נוספים בתחום על פי שיקוליהם האסטרטגיים.
כעיקרון גורמים בענף מבצעים רכישות באופנים הבאים:
- השקעה לפנים – כאשר ספק מעוניין לרכוש עסק או חברה לה הוא מספק שירותים ו/או מוצרים.
- השקעה לאחור – חברה שרוכשת חברות או עסקים שמספקים לה שירותים ו/או מוצרים
- השקעה לצדדים – רכישה של מתחרים הפועלים בענף
בנוסף, ניתן לפרסם מודעה דיסקרטית/אנונימית המופנה לגורמים בענף בו פועל העסק, בכתבי עת מקצועיים ואתרים נבחרים.
קיימת חשיבות למקום הפרסום, קהלי היעד על מנת להגדיל את מספר ההזדמנויות הרלבנטיות.
איתור משקיעים מחוץ לענף
ניתן לפנות לגורם המעוניין להיכנס לענף (שהוא חדש עבורו) ולחסוך עבורו את זמן ההטמעה וההשקעה הנדרשים בכניסה לענף.
במקרה זה צריכים להפעיל שיקול דעת לגבי הסיבות להשקעה בחברה.
הסיבות יכולות להיות כדלקמן:
- מוצר או שירותים נלווים למוצרים הקיימים של המשקיע (מוצר משלים) – לדוגמא: חברה המוכרת סירים ומחבתות מעוניינת להשקיע במפעל המייצר או מוכר סכו"ם
- מוצרים משיקים – מוצרים המשמשים במספר ענפים, אך ניתן לעשות בהם שימוש גם בענף נשוא ההשקעה
לדוגמא: חברה העוסקת בתחום הובלת רהיטים, מעוניינת להכנס לתחום חלוקת מזון.
התחומים הם שונים אך מאחר והם עוסקים בהובלה, למשקיע הפוטנציאלי ניסיון בתחום ניהול ציי רכב ולכן רכישת עסק בתחום, יקל עליו את הכניסה לענף חלוקת המזון. כלומר התחליף מבחינת המשקיע להובלת רהיטים היא הובלת מזון.
מחיר לעומת שווי ההשקעה
גיוס משקיעים הוא עניין של רמת סיכון שהחברה או העסק אינם מוכנים להתמודד עמה.
סיבה נוספת לגיוס משקיעים הם שיקולים אסטרטגיים כגון הגדלת נתח שוק או קבלת יתרון יחסי מול מתחרים.
בשלב ראשון רצוי להעריך את שווי החברה או העסק על מנת לקבוע את חלק המשקיעים בתמורה לסיכון שהם נחשפים אליו.
נניח לדוגמא כי שווי עסק הוא 1 מיליון ש"ח.
בהנחה שהחברה צריכה מימון של 0.5 מיליון ש"ח לפעילות קיימת או חדשה ובמקרה זה בד"כ, משקיעים חדשים ירצו כ – 50% מהעסק או החברה.
מצד שני במידה ולמשקיעים ידע ענפי ותרומתם השיווקית או היצרנית עולה על הקיים בחברה, יתכן וירצו חלק נכבד יותר.
סיבה נוספת היא שבמידה ומשקיעים מעוניינים להיכנס לענף חדש עבורם הם יהיו מוכנים לשיעור נמוך יותר בתמורה לחיסכון בזמן הלימוד, עלות הכניסה לענף והסיכונים שבכניסה אליו.
אם לסכם את הנאמר, שווי חברה כפי שמוערך מבחינה חשבונאית או כלכלית, אינו ערובה למחיר סופי, אלא תלוי בגורמים נוספים הנובעים משיקולים אסטרטגים של המשקיעים או העסק המקבל את ההשקעה.
מתווכים עסקיים וגורמים מסייעים
אפשרות נוספת היא פנייה למתווכים עסקיים המכירים את הענף.
פנייה למתווכים עסקיים, עשויה לקצר את משך החיפוש ותמורת עמלה נאותה, אותם מתווכים יפנו לגורמי השקעה איתם הם בקשר כגון:
גורמים פרטיים בענף, גורמים מחוץ לענף, קרנות הון סיכון, גופים מוסדיים וכדומה.
מומלץ להשתתף בכנסי משקיעים וכנסים מקצועיים ולהציג את החברה באופן אטרקטיבי ומושך.
במידה ויש עניין, בעלי המניות יקבלו פניות מתוך שיקולים אסטרטגיים של חברות המעוניינות להגדיל את חלקן בענף, יתרונן היחסי או להיכנס לתחום חדש ואטרקטיבי.
מוניטין
מוניטין מבחינה כלכלית הוא פוטנציאל העסקי שבמידת סבירות נתונה, יכולה החברה לתכנן את פעילותה העסקית החדשה או הקיימת.
לדוגמא, מוניטין טוב יחסית, מאפשר לחברות בעלות נתח שוק, להמשיך ולהתמודד בשוק ללא איבוד נתח השוק שלהן גם אם יכנסו מתחרים נוספים. כמו כן בעסקים קטנים יחסית, מוניטין טוב הוא בסיס להתעצמות ולהרחבת הפעילות העסקית.
במידת סבירות לתכנון עתידי או במוניטין יש להשקיע על מנת להעלותה ולשמרה בעיני קהלי היעד.
שווי המוניטין – נגזר מרמת סבירות לתכנון פעילות עסקית או רמת הסיכון החיצונית שהעסק מתמודד עמה (גם לתהליכים פנימיים יש חשיבות והשפעה על רמת הסיכון החיצונית).
לדוגמא: עסק בתחום התקשורת.
שוק התקשורת הוא רב תהפוכות וחדשות לבקרים הלקוחות מכלים את זעמם בחברות שמנסות לשרוד את הרגולציה המחמירה או מאבק מתמיד עם שולי רווח נמוכים. לכאורה רמת הסיכון היא גבוהה והסבירות לתכנון קדימה עשויה להיות נמוכה אלא אם היא מובילה בשוק בכל מצב.
בשוק זה הסבירות שחברה תאבד את המוניטין הוא גבוה למרות שאולי כיום היא עדיין שומרת על מעמדה.
מבחינה כלכלית ערך המוניטין בדוגמא שהובאה נמוך.
מבחינה חשבונאית, שווי השוק של העסק בניכוי ערכו המאזני או ערכו הנכסי, הוא המוניטין ואין לכך קשר לשווי הכלכלי של המוניטין.
לסיכום
גיוס משקיעים יכול לנבוע ממספר רב של סיבות.
אין סיבה בלבדית ושווי ההשקעה או מחיר ההשקעה הוא מעבר לשיקולים כלכליים-חשבונאיים מקובלים, אלא בשיקולים אסטרטגיים ועסקיים נוספים.
ראשית, איתור משקיעים נעשה במעגל הקרוב בענף, אך יכול להעשות מחוץ לענף ובאמצעות מתווכים עסקיים וגורמים מסייעים אחרים.
שווי מוניטין חשבונאי, אינו קריטריון לערכו הכלכלי.
ערכו הכלכלי של המוניטין הוא עניין להערכת סביבת הסיכון או שיעור הסיכון בו פועלת החברה או הסבירות בתכנון צעדיה בעתיד.
קראו מה הלקוחות שלנו מספרים עלינו
עשרה טיפים לניהול עסק
10 טיפים לניהול עסק הקדמה בסקירה זו, נגיש מספר טיפים לניהול עסק שבמידה ותיישמו אותם תחוו צמיחה עם סיכויים גבוהים יותר. טיפים אלו אינם תחליף לבדיקה
עשרה טיפים לניהול תזרים מזומנים
ניהול תזרים מזומנים – הקדמה ניהול תזרים מזומנים הוא תוצאה של החלטות עסקיות ופיננסיות שאנו לוקחים. לעתים באמצעות ליווי של יועץ עסקי ולעתים באופן עצמאי.
השגת יעדים עסקיים באמצעות מטרות
הקדמה על מנת לנתח במדויק ולהבהיר, ראשית צריכים להבדיל בין מטרות ליעדים עסקיים.יעדים עסקיים הם יעד סופי שאליו מכוונים מקבלי ההחלטות.אופיים נקוב כנתון, לעומת מטרות
5 טיפים לניהול נוכחות עסקית באינטרנט
בעבר הלא רחוק, מרבית הפעילות השיווקית של עסקים נעשתה בעולם הפיזי. כיום, מרביתה עסקים משקיעים את מרבית הוצאות השיווק שלהם על פרסום ממוקד באינטרנט. אבל,
חשיבות יצירת קבוצה וגיבוש בין העובדים לפיתוח העסקי
במציאות העבודה המורכת והלוחצת כיום, שעות עבודה ארוכות, לחץ וריבוי משימות, עמידה ביעדים, לוחות זמנים ועוד… העובדים לא מתקשרים עם חבריהם לעבודה וכן עם המנהלים.
ייעוץ שיווקי – כיצד נספק מקסימום ערך ותוצאות לכסף המושקע בפרסום
ערוץ הפרסום הטוב ביותר לפני שנתחיל לדבר על ערוצי השיווק, אני רוצה לדבר על ערוץ השיווק הטוב ביותר שאף אחד לא מדבר עליו והוא חינמי