Envirogreen - חברה לייעוץ כלכלי ועסקי - אנו מתחייבים לשיפור התוצאות העסקיות!
תכנון מיטבי ביצוע מיטבי רווחיות תפעול הכנסות צמיחה
אתם תסמנו לנו את המטרה - אנחנו נראה לכם את הדרך
השאירו פרטים או התקשרו עכשיו לתיאום פגישת הכוונה והיכרות ללא עלות וללא התחייבות כי אנו בטוחים בהצלחה המשותפת
כיצד מזהים הזדמנות עסקית
איך מגדירים הזדמנות?
הזדמנות עסקית הוא מושג בסיסי שמשמעותו קבלת עסקה במחיר אטרקטיבי יחסית למחירי שוק. מצד הקונה הזדמנות עסקית תקבל ביטוי במחיר הרכישה ואילו מבחינת המוכר מחיר גבוה יחסית. נשאלת השאלה כיצד מאתרים הזדמנות עסקית. התשובה לכך היא במידע שיש למוכר או לקונה שניתן לנצלו.
אנו נדון במאמר זה בעיקר בתחום ניתוח המידע על מנת שנוכל להבין כיצד מאתרים הזדמנויות. מאמר זה אינו עוסק בניצול הזדמנויות שבסיסן חובות או קשיים עסקיים.
נקודת היפוך
מרבית הרוכשים או המוכרים פועלים על סמך מקורות מידע כלשהם בהקשר למגמות הצפויות. לדוגמא: אם מוכר יודע שהמחירים צפויים לרדת, הוא יעדיף למכור עד למועד או נקודת היפוך המגמה (נקודה בה המחירים יורדים). באותו אופן קונה שיודע כי המחירים יעלו, הוא יעדיף לקנות עד לנקדות ההיפוך (נקודה בה המחירים עולים) במקום לשלם מחיר גבוה יותר בעתיד.
מהו מידע רלבנטי וכיצד נבדק
מידע מתחלק למספר סוגים. מידע ראשוני הוא מידע שנלקח ישירות מהשוק באמצעות סקר עצמי בשיתוף גורמים בשוק בין אם מדובר בקונה או מוכר.
מידע משני הוא מידע שנאסף ממקורות שביצעו סקרים ומפיצים אותו לקהל הרחב כין אם זה שירות לציבור או בתשלום כדוגמת שוק נירות ערך וכדומה.
מקורות מידע ראשוניים נמצאים בשחקני השוק הנדון. כל מה שנשאר לעשות הוא לנתח את המידע ולהסיק מסקנות.
לדוגמא: עסק גדול המכיר את הביקושים למוצרים ולשירותים שלו, יכול לנתח ולראות את המגמות ובשל גודלו היחסי, להסיק על מגמות השוק.
עסקים קטנים יותר בהנחה שחסר להם מידע ראשוני (לא בהכרח), נאלצים לעיתים לנתח מקורות מידע משניים לגבי המגמות הצפויות. מקורות מידע משניים מפורסמים באמצעות לשכות שירות ציבוריות כגון הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, משרדי ממשלה, בנק ישראל, לשכות מסחר, הבורסה לנירות ערך, גופים פרטיים וכדומה. החיסרון של מקורות מידע אלה שהם מוגשים לציבור באיחור או שאינם מעודכנים ובכך עשויים להטות את מידת האמינות לבדיקת תחזית המגמות.
תקופת בדיקת הנתונים – על מנת שנתונים יקבלו תוקף, יש לבחון את סוג נתונים. לדוגמא אם שוק משתנה באופן תדיר בשל גזירות או הטבות ממשלתיות, נדרש לנתח תקופות קצרות בהן נוצרו השינויים ולהשוות אותן לתקופות אחרות של שינויים דומים, בנוסף לסדרות עתיות. נניח לדוגמא הטלת מיסים על שוק הדיור, נצטרך לבדוק את מידת השפעתו של המס על הביקוש וההיצע בתקופות מוגדרות בנוסף לסדרה עתית ארוכת טווח שתתאר את מגמת המחירים בטווח הארוך
איסוף נתונים הוא בדרך כלל עבודה של יועצים כלכליים או עסקיים שסוקרים את השוק ומתמחים בו בדומה לאנליסטים המסקרים חברות ומנתחים את מגמת מחירי המניות בתקופות הבאות.
איך מזהים הזדמנות עסקית
נבחין בין רוכש לבין מוכר. מוכר ירצה למקסם את רווחיו עד כה או לצמצם הפסדים ואילו קונה ירצה לרכוש בזול על מנת למקסם את רווחיו בעתיד. גם הקונה וגם הרוכש מנסים למצוא את נקודת היפוך המגמות ולבצע עסקה עד אליה. בנקודת ההיפוך משתנה הכדאיות הכלכלית שבין קניה ומכירה. עבודתו של היועץ הכלכלי – עסקי היא לנתח את השוק באופן כזה כדי שיזהה את נקודת ההיפוך בוודאות רבה ככל שניתן.
יועצים כלכליים ועסקיים נדרשים להבנה אסטרטגית מעמיקה, יכולת ניתוח נתונים וכמובן יכולת ראייה כוללת ומערכתית של מספר גורמים רב יחסית ומידת השפעתם. לא די במשוואות מתמטיות או סטטיסטיות אלא ניתוח על סמך חושים בריאים שמקורם בניסיון שיש ליועץ הכלכלי בתחום .
נקודת ההיפוך, מהירות התגובה וההזדמנות העסקית
במידה וזוהתה הזדמנות עסקית אך לא נוצלה בתקופה שמוגדרת כזמן התגובה, היא חסרת חשיבות. כוחות שוק בדרך כלל דואגים לביטול הזדמנות עסקית לאורך זמן כך שניתן לאבדה בנקודת ההיפך. זמן תגובה למכירה וזמן תגובה לקניה הם התקופות לניצול או מימוש הזדמנות עסקית.
להמחשה ניקח עסק בתחום צריכת מוצרים זולים לבית. כמו כן נניח כי העסק מוצע למכירה. (למאזן העסק יש חשיבות בקביעת שווי נכסי, אך השווי הכלכלי הוא פונקציה של ניתוח המגמות ואיתור נקודות ההיפוך).
אם מגמת היקף השוק בעלייה או במילים אחרות נתח השוק של העסק ו/או רווחיותו עולים, אנו נצפה למגמה חיובית והזדמנות עסקית עבור המוכר למכירת העסק במחיר גבוה יחסית (זמן תגובה למכירה). מצד שני קונה שרואה ירידה בנתח השוק של העסק ו/או ברווחיו, הוא יכול לנצל את ההזדמנות העסקית (זמן תגובה לקניה) ולרכוש במחיר זול יחסית.
לכן במידה ובוצע ניתוח נכון של הקונה או המוכר, המתנה שמפספסת את נקודת ההיפוך עשויה לגרום לאיבוד ההזדמנות העסקית שנוצרה במשך התקופה הרלבנטית
הטבלה והתרשים הבאים ממחישים את משמעות נקודת ההיפך ומהירות התגובה שהם ביסוד ההזדמנות העסקית:
הסבר
מבחינת מוכרים, קיימת הזדמנות עסקית למכירה עד סוף השנה השניה. מבחינת קונים קיימת הזדמנות לקניה עד סוף השנה החמישית. נקודת היפוך ממצב מכירה למצב קניה היא בשנה השניה ואילו נקודת היפוך מקניה למכירה היא בשנה החמישית.
בזמני התגובה עד לנקודות ההיפוך, קיימת הזדמנות עסקית.
יועץ עסקי וכלכלי ער לזמני התגובה ונקודות ההיפוך ויכול לחזותם ברמה גבוהה של סבירות בהסתמך על נתונים שנאספים בשווקים, מקורות מידע ראשוניים ומשניים.א
למה אנחנו?
- מודלים כלכליים – לא רעיונות מופשטים!
- בדיקות אמפיריות לבדיקת המודלים הכלכליים!
- כימות של רמות הסיכון ותחזיות עסקיות מדויקות!
- מסייעים בשטח להגשמת התחזיות!
- יחס אישי וסבלני!
- עובדים עם כל סוגי היועצים! טובת העסק היא מול עינינו!
לסיכום – לקבל ייעוץ עסקי או כלכלי זה חשוב אבל לקבל אותו באופן אפקטיבי וקונסטרוקטיבי זה הכרחי.
אין עסק, יזם או משקיע שיכולים להתעלם מכך ותמיד מומלץ להגיע אלינו. אנחנו הטובים ביותר! נסו ותיווכחו!
השאירו פרטים או התקשרו עכשיו לתיאום פגישת הכוונה והיכרות ללא עלות וללא התחייבות כי אנו בטוחים בהצלחה המשותפת
עשרה טיפים לניהול עסק
10 טיפים לניהול עסק הקדמה בסקירה זו, נגיש מספר טיפים לניהול עסק שבמידה ותיישמו אותם תחוו צמיחה עם סיכויים גבוהים יותר. טיפים אלו אינם תחליף לבדיקה
עשרה טיפים לניהול תזרים מזומנים
ניהול תזרים מזומנים – הקדמה ניהול תזרים מזומנים הוא תוצאה של החלטות עסקיות ופיננסיות שאנו לוקחים. לעתים באמצעות ליווי של יועץ עסקי ולעתים באופן עצמאי.
השגת יעדים עסקיים באמצעות מטרות
הקדמה על מנת לנתח במדויק ולהבהיר, ראשית צריכים להבדיל בין מטרות ליעדים עסקיים.יעדים עסקיים הם יעד סופי שאליו מכוונים מקבלי ההחלטות.אופיים נקוב כנתון, לעומת מטרות
5 טיפים לניהול נוכחות עסקית באינטרנט
בעבר הלא רחוק, מרבית הפעילות השיווקית של עסקים נעשתה בעולם הפיזי. כיום, מרביתה עסקים משקיעים את מרבית הוצאות השיווק שלהם על פרסום ממוקד באינטרנט. אבל,
חשיבות יצירת קבוצה וגיבוש בין העובדים לפיתוח העסקי
במציאות העבודה המורכת והלוחצת כיום, שעות עבודה ארוכות, לחץ וריבוי משימות, עמידה ביעדים, לוחות זמנים ועוד… העובדים לא מתקשרים עם חבריהם לעבודה וכן עם המנהלים.
ייעוץ שיווקי – כיצד נספק מקסימום ערך ותוצאות לכסף המושקע בפרסום
ערוץ הפרסום הטוב ביותר לפני שנתחיל לדבר על ערוצי השיווק, אני רוצה לדבר על ערוץ השיווק הטוב ביותר שאף אחד לא מדבר עליו והוא חינמי