בעבר הלא רחוק, מרבית הפעילות השיווקית של עסקים נעשתה בעולם הפיזי. כיום, מרביתה עסקים משקיעים את מרבית הוצאות השיווק שלהם על פרסום ממוקד באינטרנט. אבל, בשונה מבעבר שלקוחות פוטנציאליים נפגשו פנים מול פנים עם בעל העסק והשתכנעו בטיב אישיותו ושירותיו, כיום הלקוחות הפוטנציאליים פוגשים אתר אינטרנט שעלול לגרום לקשיים לא מעטים בשיווק. לכן, מומלץ להקפיד על קיומם של חמשת הטיפים הבאים:
הקפידו על אתר אינטרנט עדכני ומתוחזק
ארבעה מכל חמישה לקוחות פוטנציאליים יבקרו באתר אינטרנט שלכם טרם פניה אליכם לקבלת שירות. מאחר והאתר מהווה את הפנים של העסק, חשוב לוודא שהוא עולה כנדרש, שהניווט בו ברור וקריא ושאתם נראים בדיוק כפי שאתם שואפים להיראות בעיני הגולשים. חשוב מאוד לעדכן את התכנים, לשתף בחדשות ובעיקר להעניק ערך מוסף לגולשים.
וודאו שאתם שולטים בנוכחות שלכם ברשת
אם תרצו בכך או לא, יש לעסק שלכם נוכחות ברשת. ייתכן ויש לכם עמודים עסקיים בדפי זהב, בזק, איזי או גוגל מיי ביזנס ושאתם צוברים ביקורות חיוביות או שליליות. חיוני שתנהלו נכסים אלו ותבטיחו שכאשר מחפשים את שם המותג שלכם, רק דברים חיוביים עולים ושאין חס ושלום נתונים שעלולים להרחיק מכם לקוחות פוטנציאליים.
השקיעו תקציבים רק בזירות רלוונטיות לעסק
עסקים רבים משקיעים סכומים ניכרים בפרסום בגוגל ובפייסבוק אך עושים זאת בזירות שאינם נכונות לעסק שלהם. כך לדוגמה, עסק המציע שירותים לעסקים חייב לפרסם בזירות בהם בעלי עסקים מסתובבים ואו עסק המעניק שירותים למגזר מסוים, חייב להשקיע את תקציבי הפרסום בצורה ממוקדת במגזר זה מאחר וללא מיקוד, ניתן לשרוף הרבה מאוד כסף גם בפרסום הממוקד באינטרנט.
צמצמו שירותים חיצוניים לגורם אחד ומרכזי
משלמים מידי חודש למספר ספקים שונים? חשוב מאוד לבחור ספק טוב ומקצועי שעליו אתם סומכים ולבקש ממנו לקחת על עצמו את יתר הפעולות הנדרשות לעסק און ליין. כך, ביכולתכם לזהות טוב יותר את מגמות השיווק שלכם ברשת ולהפיק תוצאות טובות בהרבה (ולעתים במחירים טובים אף יותר..).
בדקו אחת לתקופה את התוצאות ושפרו עמדות
מומלץ לא לשכוח לבדוק אחת לתקופה את התוצאות אחת לשבוע או אחת לחודש כדי לבדוק האם התוצאות במגמת עליה או חלילה במגמת ירידה וזאת כדי לשפר עמדות ולהביא לצמיחה של העסק.
המאמר נכתב בשיתוף ישראל בוכוולד, מנהל אתרים בחברת WEmanage ניהול אתרים